2007-05-21

Svar på brev om tro, sanning och vetenskaplighet

Så kom svaret från Maria Hallman på mitt brev om tro, sanning och vetenskaplighet... Det är skrivet på ett vackert julpapper, med julpynt och ljus. Brevet är daterat den 18/5 2007.

"Till Anders Ekman

Jag brukar aldrig svara på varken brev el. email angående min bok, tyvärr räcker inte tiden till, men jag är imponerad av ditt långa och ingående "resurce" av boken och vill tacka dig för ditt intresse. Jag har en känsla av att Herren söker dig, Anders. Ta emot Hans frälsning och bli rädda för evigheten.

Gud välsigne Dig,

Maria Hallman
PS Ursäkta julpappret, hade inget annat..."

* * *

Som svar betraktat så är det kanske inte så mycket för världen, men det förgyllde min dag i alla fall.

Mvh
Anders

4 kommentarer:

Johan Sjölander sa...

Lysande. Och på julpapper också. Någonstans kan jag inte låta bli att tycka att det är lite vackert...

Alexandra Einerstam sa...

Nu finns det även en film till boken *jippie*

http://www.hallmansgarden.se/reklam.htm

Anonym sa...

Av alla imbecilla människor på denna jord så tar verkligen denna kvinna priset. Hon tar orden "Saliga äro de enfaldiga" på största allvar och odlar sin enfald till perfektionism.

Anders Ekman sa...

Björn,

Ja, tyvärr uteblev ju några rationella eller genomarbetade svar. De kanske finns, men än så länge lyser de med sin frånvaro hos Maria.

Mvh
Anders